Середа, 08.05.2024, 05:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя правознавства

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Тема та актуальність досвіду роботи

 «Не так важливо вчити дітей,

як важливо створити експозицію,

в якій дитина просто могла б учитися сама 

й робила б це із задоволенням».    

К.Роджерс

 

Тема досвіду  «Організація самостійної роботи учнів на уроках правознавства»

Мета досвіду. Представити власні методичні наробки щодо організації самостійної роботи учнів на уроках правознавства, використання інноваційних технологій навчання; формування життєвих і соціальних компетентностей учнів на уроках правознавства шляхом особистісно орієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів; розробки методичного інструментарію для учнів, учителів і батьків.

Одним із важливих та ефективних засобів активізації пізнавальної самостійної діяльності  школярів є організація самостійної роботи учнів.

Практика переконує: поки що залишається низький рівень сформованості самостійності учнів. Тому залишається актуальним подальше вдосконалення змісту, форм, методів і засобів навчання, спрямованих на реалізацію у навчально-виховному процесі принципу самостійності. Це і зумовило мою методичну тему роботи  «Організація самостійної роботи учнів на уроках правознавства», над реалізацією якої  я творчо працюю упродовж  декількох років зі своїми юними правознавцями

З цією метою  використовую інноваційні технології як засіб організації самостійної роботи, формування ключових та предметних компетентностей учнів при викладанні правознавства, що дає можливість перейти від репродуктивного до продуктивного навчання, сприяє формуванню компетентної, творчої, активної особистості,  забезпечує використання знань учнів як інструменту розв’язання життєвих проблем, ситуативних вправ, навчає застосовувати знання із правознавства в реальному житті. Під час роботи з юними правознавцями відома формула «Освіта на все життя» замінюється формулою «освіта через усе життя».

Актуальність досвіду

На світі є тільки один спосіб, що спонукає кого-небудь щось зробити..

І він полягає в тому, щоб примусити іншу людину схотіти це зробити. Пам’ятайте: іншого способу немає.

Дуже важливо формувати в учнів бажання і вміння самостійно навчатися все подальше життя, успішно співпрацювати, спілкуватися з іншими людьми, розуміти їх, тобто самостійно розв’язувати проблеми професійного і соціального самовизначення. Уроки правознавства допомагають підготувати учнів до життя, навчити їх правомірно діяти у реальних життєвих ситуаціях, виховувати обізнаних, розумних, людяних і активних громадян правової держави.

Традиційний тип навчання за допомогою готових зразків, що засвоюються шляхом заучування та багаторазового тренування, не дозволяє створити творчу особистість, яка розвивається. Досвід показує, що недостатньо просто переказувати інформацію на уроці. Потрібно використовувати такі методи, які активізують самостійну пізнавальну діяльність учнів. Саме звідси і випливає проблема пошуків інноваційних технологій педагогічного процесу. Так з’являються «нестандартні уроки».

Високий рівень активізації самостійної діяльності учнів забезпечують нестандартні форми навчання. Уроки, побудовані на інтерактивних методах, вчать критично мислити, приймати рішення, розв’язувати проблеми. Учні заохочуються до співпраці, більше спілкуються, вчаться ставити питання, представляти різні позиції, досягати компромісу. Створюються ситуації, в яких визначаються і вирішуються конкретні суспільні проблеми. Такі уроки захоплюють учнів, пробуджують в них інтерес до навчання, вчать самостійному мисленню та діям.

Використання інтерактивних методик забезпечує на уроках атмосферу доброзичливості, відкритості, успіху, творчості, допомагає навчити учнів вчитися і відчувати задоволення від самого процесу навчання.

Компетентнісний підхід в освіті – це вимога сьогодення. Ключовим для нинішньої освіти стає необхідність становлення компетентної особистості, що передбачає формування в учнів здатностей учитися, мислити і діяти самостійно, робити власний вибір і нести за нього відповідальність. Компетентнісно спрямований підхід забезпечує використання знання як інструменту розв’язання життєвих проблем, що допоможе молодій людині успішно долати життєві перешкоди та отримувати бажані результати.

Тому існує необхідність в удосконаленні існуючих педагогічних систем та психологічних підходів до формування компетентних особистостей, розвитку творчості учнів, знаходження нових засобів підвищення якості та інтенсивності навчально-виховного процесу.

Організовуючи самостійну роботу на уроках правознавства, керуюсь основними засадами педагогіки співпраці (автори – В. Ф.Шаталов, С. М.Лисенкова, Ш. А.Амонашвілі, М. П.Щетинін), особистісно орієнтованого (автори – О. Савченко, С. Подмазін), колективного (автори –Л. Качина, Н. Бібік) та життєвотворчого навчання (автор І. Єрмаков).

Основна ідея досвіду. Навчально-виховний процес має розгортатися на основі  найновіших досягнень сучасної науки, культури і соціальної практики, бути випереджувальним і формувати нову творчу особистість.

Використання в навчально-виховному процесі інноваційних технологій під час організації самостійної роботи – важлива умова для створення сучасного навчального простору для учнів.

Інноваційні форми самостійної роботи  спрямовані на розвиток здібностей учнів, озброюють їх необхідними пізнавальними і практичними навичками, сприяють розвитку організаційних здібностей, дають змогу планомірно і результативно усвідомити навчальний матеріал кожного уроку.

Технологія досвіду

Організація самостійної роботи, формування компетентностей учнів зумовлене реалізацією не тільки відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних технологій та методів навчання. Перелік цих технологій є досить широким, їх можливості – різноплановими. З цією метою  я  у своїй роботі використовую інформаційно-комунікаційні, інтерактивні, проектні технології, технологію розвивального навчання (Д.Б. Ельконіна, В.В. Давидова); авторські технології.

Використовуючи інтерактивні методи для організації самостійної роботи учнів на уроках правознавства, я  виступаю в ролі організатора процесу навчання. На таких уроках передбачається моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем. Учні вчаться критично аналізувати інформацію, самостійно працювати з додатковими джерелами, аргументувати, доводити та висловлювати власні погляди. Вони розвивають вміння описувати, зіставляти процеси та явища, формулювати незалежні судження.Такі форми  і методи роботи  виховуєть в учнів почуття відповідальності, толерантність.

 

Шляхи реалізації методичної  теми:

- використання інноваційних технологій навчання  на уроках  правознавства;

- застосування ігрових технологій навчання;

-  використання проектних технологій на уроках  правознавства та в позакласній роботі.

Результативність

Серед моїх ивихованців   є переможці ІІ етапу олімпіади з правознавства, районного етапу турніру юних правознавців, Всеукраїнського конкурсу «Кришталева сова». Мої випускники демонструють високий та достатній  рівні досягнень в опануванні вивченого матеріалу.

Опубліковано розробки власних уроків у видавництві «Плеяди» форуму «Відкритий урок».

Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz